La comissió Casas Verdes-Bovalar ja forma part de la història fallera de Paterna. En el seu primer any de vida, la falla ha complit el seu somni i ha viscut la seua primera Cremà, un moment carregat d’emoció i simbolisme per a tots els seus integrants.
La nit del 19 de març de 2025 quedarà gravada en la memòria dels 78 fallers que formen part d’esta jove comissió. Envoltats de veïns, amics i membres d’altres falles del municipi, veren com les flames consumien el seu primer monument, posant el fermall d’or a unes Falles inoblidables.
El monument, modest però significatiu, va ser possible gràcies a la col·laboració d’artistes fallers, altres comissions i l’esforç dels propis fallers, qui van confeccionar alguns dels ninots amb les seues pròpies mans. Durant tot l’any, la comissió va treballar intensament perquè este moment es fera realitat, des de l’adequació del casal fins a l’organització de diversos esdeveniments per a implicar tot el barri.
A pesar de ser el seu primer exercici faller, Casas Verdes-Bovalar ha demostrat que arriba amb força i amb ganes de consolidar-se en Paterna. Amb esta Cremà, la comissió no sols ha cremat la seua primera falla, sinó que també ha encès la flama d’una tradició que promet continuar ardent durant molts anys en el cor del barri.